Thursday, December 2, 2010

tak puas la..

cuti yg lama sgt bosan..
tiap2 hari buat benda yg sama..
bila kene blajar sgt la bosan..
hari2 pula tanya bila mau cuti..

manusia memang tak penah puas apa yg dia dah miliki kan..

ok.. aku insaf sekejap..

Sunday, November 21, 2010

where is everybody?



ngah jerit dlm hati jer la..
karang klu aku jerit betol2 org kata aku gilo la pulek..

Friday, November 12, 2010

hari yg pelik lagi lucu

pada suatu hari yang sama...

PART 1

kul 7.15...

miss W : eh! dah pagi ker.. laponya.. diaorg tak gerak aku mkn mlm pon smlm.. =(
mr D    :  busuk! bgn la... dah maghrib nie.. karang kamu jd bengong org gak yg susah...
miss W : eh! arini ari ape?
mr D    : ari jumaat la.. tue la tdo lagi time maghrib.. kan dah bengong!


PART 2

kul 7.25...

miss W : miss I.. ko baru bgn ker?
miss I   : a ah.. aku dah terlepas subuh dah kak..
miss W : huh! subuh??? skrg baru maghrib la...
miss I   : lor..ingat arini dah sabtu..


PART 3

kul 7.30...

tok! tok! tok!

miss I   : miss H. bangun!!
miss H : eh! arini ade exam ke?
miss I   : exam apenya... arini jumaat petang.. esok sabtu..
miss H : .......







hahaha... lucu la arini..





moral of this story : lain kali bagun jer tdo tahun depan..










# one more paper to go plus OSCE

Wednesday, November 10, 2010

aku bukan robot

adoi!!!!! lenguhnya tgn, kaki, pinggang, leher.. semua pon lenguh lah..
kepala nie berat jer rasa..
agak2 nya la kan apa akan jadi klu anggota bdn kita mogok. bdn dah tak nak buat seperti yg apa kita mahukan?

hrrmmm..


kita bukan robot ok..
klu longgar sana sini leh di ketatkan..
klu wayar cabut boleh disambungkan..

tp klu wayar kita yg cabut mcm mane??



MORAL OF THIS STORY: robot pompuan tue cute la...



# esok xm tp buku tak baca lg~

Sunday, October 31, 2010

bahang exam

awk ngah buat apa?
 
sy ngah study nie.. awk tak nampak ke sy ngah baca buku nie..
 
baca buku ape mendanya.. tgk facebook jer..
 
buku muka (facebook). buku jugak apa.. lalalalalaaa... =p
 
!@#$%^&

 gone forever pon lantak la.. janji gua baca..
 
 
 
 not just u.. but I need the study ball too..
 
sy dah nak exam..
wish me luck..



Saturday, September 18, 2010

meow.. meow.. ku..

aku rindu shakey..
dah dekat 3 minggu shakey hilang.
kalau aku yg jarang jaga shakey pon rindu kat dia mesti mama lagi rindu kan..
shakey dah kene culik..
jahat betol sape yg colek dia..


nie gafi... laki si shakey..
cuba tgk muka dia betol2.. sedih jer kan..
mama kurung dia sbb dia cuba lari dari rumah.
nak cari si shakey la katakan...
gafi nie dia tak mkn sgt nasi dgn lauk. dia cuma mkn mknan dia jer. tue.. yg mcm dlm gambar.
tp sbb nak g cari shakey punya pasal dia sanggup blajar mkn nasi..
c... kucing pon reti sayang bini. setia pada yg satu. tp manusia... lu pk la sendiri..


nie kiti..
dlm banyak2 kucing dia la yg paling nakal dan degil.. ikut sapa tah perangai dia nie..
dia nie asyik sakit mata jer.. byk skodeng la tue..


huh! nie musang ke kucing!!!!???
ok..yg mcm musang nie nama dia kito..
dia pon sgt degil n nakal mcm kiti..
klu korang nak tahu dulu ekor si kito nie tkde bulu sekerat.. skrg dah tak nampak sbb bulu dia dah tumbuh balik..
yg boleh takde bulu tue bkn sbb ktorg cukur tp sbb dia ada gatal2.. mcm2 penyakit betol meow-meow aku nie..


tgk la tue dua beradik nie.. asyik main jer kejenya..
klu diaorg main kat dlm rumah, bila nak halau tue jenoh nak mampos..
tak larat aku nak kejar diaorg dgn penyapu.. degil..tak takot tuan langsung..
diaorg nie jugak boleh di ketegorikan sbg pembuat semak.. mengalahkan cik ti.. sakit hati aku..habih kotak dan ape2 benda jer yg diaorg cakar.. nak asah kuku la kononnya tue.. g asah kat batu la lain kali!!!! huh!!


nie peah bersama adik-beradik n anak-anaknya.
yg 3 ekoq tompok itam yg kecik2 tue anak si peah.
si peah nie pandai tau pilih hari nk beranak.. dia beranak hari raya aritu..
ingat anak2 dia nak bubuh nama syawal, aidil n fitri.. cewah.. mcm nama org la.. huhu..
yg 3 ekoq lagi yg besaq tue adik-beradik si peah anak kepada mot.
diaorg nie takde nama lagi.. tak tahu la nak taruk nama apa.. korang ade idea tak?
utk pengetahuan korang jugak.. peah nie bukan reti jaga anak sgt. mot yg selalu dok jaga anak2 dia..
klu mot tak nyusukan anak2 si peah nie la dok nyusukan diaorg..
alamak!!!!
klu cucu isap tek si nenek.. si nek kira dah jd mak la..
klu adik2 isap tek si kakak.. kak dah jd mak la...
huh!!!
complicatednya keluaga khucing kucing nie..


nie nama dia mot or comot..
dia nie mak kepada peah, kiti, kito n 3 ekoq lagi yg tak bernama.
setiap kali mot nie beranak peah mesti beranak jugak..
so..
 hepi berganda la si mot nie lepas dapat anak dapat cucu pulak..
klu korang perhatikan anak2 kucing tue semua lebih kurang sama jer..
owh!!! mot n peah berkongsi suami!!!! 
 bergosip pasal kucing...huhu..


nie peah dok usha kucing jantan yg curik2 masuk umah aku..
garik ar peah nie...


nie kucing sapa tah curik masuk umah..
peah dok usah dia nie la..
kucing jantan yg macho la katakan..
tp dia nie bkn bapak kpd anak2 kucing tue.. sbb warna dia oren mcm gafi.. gafi lagi ensem la...








# daling jahat!!!!! i hate u!!!







Tuesday, September 14, 2010

celamat arie raye..

 
cedap o0o0o..kuih raya tue..
apa? nak?
meh ar umah..
 
rasanya tak terlambat lagi kot nak wish selamat ari raye~
raya kan setahun sebulan..
ahad lepas buat open house utk kwn2 abah n mama time diaorg skolah dolu2..
ramai gak yg dtg..
penat o0o0o0o....


yea... mari dekat.. mari dekat.. 


nie kaum2 ibu sedang bertukus-lumus menediakan mkn tgh hari.


kaum bapak2 dok mengimbau kenangan lama..


tetamu semakin ramai yg dtg..


mknan dah ada.. jom serbu!!!!!


ish3.. cian kat bibik nie kene cuci pinggan..


ngeh.. ngeh.. ngeh..
semput tgk gambo.. huhu..
bye..bye..





# bila nak buat posa 6 tah...

Tuesday, August 31, 2010

merdeka!!!!

tanggal 31..
bulan 8..
lima puluh tujuh..
lal la... lal la..
lal la.. lal la..
lala... la..la..la..

alamak! nak ujan lak kat luar tue..
ujan nie dengki la..
tau la suara ai sedap..

sebut jer pasal merdeka nie.. korang tahu ke apa makna merdeka tue???
kalau zaman tahun 57 dulu yerla merdeka bermaksud negara kita bebas dr penjajah.
tp skrg negara kita dah bebas dr penjajahan.
ramai yg dah tak kisah pasal merdeka nie..
tp bagi aku merdeka bukan sekadar negara kita bebas dr penjajah jer..
ia merupakan persoalan...
sudahkah aku merdeka?????

ya.. aku dah merdeka.
dah 4 tahun aku merdeka setelah teruk zahir dan batin aku dijajah..
alhamdulillah..selamat sudah semuanya..

tp klu dr segi belajar..
aku belum merdeka lagi..
masih ada setahaun lagi untuk aku capai ke merdekaan.
lambat lagi tue...

korang lak bagaimane? dah merdeka ke korang?

anyway...

SELAMAT HARI MERDEKA!!!!!!!





#sy sgt malas nk study.. fb dulu la.. =p

Sunday, August 29, 2010

B-hun soap

punya la lama aku dok mengidam bihun soap sup daging lebih kurang bertahun-tahun lamanya sepanjang bulan puasa nie.. akhinya smlm hari yg amat bersejarah.. lepas jugak gian gua nak mkn bihun sup.

semangat bihun sup punya pasal aku pon turun ke dapur tolong mama masak.

mula-mula potong lobak masin. chop! chop! chop!
ish! mot ngan kito nie lobak masin pon nak mkn ke!!! (marah kat kucing aku..)

pastu hiris daun bawang dgn daun sop lak. chop! chop! chop!
yea siap!

ok.. skrg kene mesin cili nak buat cili kicap kicap cili.
breeeeeeeerrrrrrr.... breeeerrr.. breeeerrrr... (bunyi bladder mcm nie ker????)

MAMA!!!!!!!
toing! toing! (aku lompat)

toing! toing! (katak lompat)

HALAU CEPAT KATAK TUE!!!! tekde tempat ke yg boleh aku panjat???? argh! lari dlm bilik air jer la...
toing! toing! (aku lompat)

toing! toing! (katak lompat)




persoalannya skrg nie...

siapa yg kakak katak?????

bodo shail soalan nie! huh!!!!



ok. end crita pasal katak.

berbuka time.. =)

ops! baca doa dulu..
bismillah...
slurrrp... slurrrppp.. sslluurrrrpppp... (mcm iklan meggi tue)
mamak mama lagi satu...
sluuurrrrpppp... ssllluuuurrrrrrppppp...
erkkkk!!!!!!! alhamdulillah...

kenyang sudah anak dogong nie mkn.. =p








# sy ada byk test minggu depan. asgmnt tak siap lagi.. aiyak!!!!

Thursday, August 26, 2010

menu berbuka..

yea!
balik kmpg...
wooo..ooo..oo..
balik kmpg...
hati riang.. =)

menu berbuka sy hari ini ialah..
'pelita john bom badak'.
gempaq tak nama menu ai arini?
gempaq kan... =D

mesti korang tertanya2 kan..
ape mende la tue???

klu korang terer cuba la korang teka.
kelunya roti dan kuih.

so..
mcm mane?
tau tak jawapan dia apa?
mesti korang tak tau..
jom kita check jawapan..

mari kita lihat siapa yg kene..




















pelita = kuih pelita
john = roti john
badak = cucur badak
bom = cucur bom


hahaha...
bulan puasa tak baik mara2.. =p 


# batuk.. uhuk! uhuk! kene minum air ais nie...

Saturday, August 21, 2010

berusaha

selamat menjalani ibadah puasa buat semua.. sori lambat wish. bz la skrg nie. dgn assignment nya yg berlunggok, prektikalnya lagi. argh! bikin kepala penin.

oleh kerana rasa tercabar, aku perlu buat lonjakkan paradigma. pada mereka2 yg memandang rendah terhadap aku, korang tgk la hasilnya nanti. aku bkn la bodo spt yg korang fikirkan. aku cuma malas jer..

aku teringat seorg radiographer nie ckp.
"korang dah sampai ke tahap nie.. klu korang rasa korang tak suka bidang nie nape dr mula korang tak berhenti. pilihan ibu bapa bukan alasan. klu dah tak suka failkan jer paper exam walaupon korang sememangnya boleh jawab soklan tue. kita kene pilih bidang yg kita suka. supaya kita akan rasa hepi bile kita berkeja."

bila di fikir2kan balik betol jugak ape yg dia ckp. aku sepatutnya failkan jer paper dulu. tp aku dah terlanjur dlm bidang nie. so, mcm mane pon aku kene teruskan jugak. bidang nie takde la teruk mane. sikit demi sedikit aku mula suka bidang nie walaupon sbnarnya aku tak suka belajar dan kadang2 bidang nie sgt mentensionkan.


# usaha itu tangga kejayaan!

Saturday, August 7, 2010

mende pink

kanda... kanda..
dinda nak pinjam rm500 boley..

(-_-) erm.. erm..

nak buat apa???

( ' ',) ade2 je la..

erm... erm..
dinda nak beli.. 
erm...
mende pink nie haa..

(-_-) malu la..

huh!
dinda..
kamu biar betol nak beli babi oik! oik!
tak baik la.. haram..

( #_# ) ish! ish!

  
apa kanda nie..
bukan babi la oik! oik! la..
 tapi..
benda pink nie..
:
:
:
:
:
:
:
:
:






tapi..
klu kanda tak nak kasi duit..
sila belikan utk dinda ok..

(^_^) hehe..




Tuesday, August 3, 2010

betol ke?

pejam celik pejam celik dah sem 4 dah rupanya aku nie..
tinggal setahun jer lagi..
tp still dok pk aku nie betol ke nk jd radiografer?
dah la tak minat..
memang la keje nie tersenarai dlm top 10 keje paling senang di dunia..
tapi.... (brapa byk tapi daaa...)







# yea! dah nk puasa..

Wednesday, July 14, 2010

jampi semangat

woh! masa tak start class semangat jitu nk study.. nak blajar..
tp bila dah start class jer mata mula jd ...
(=_=) zZzZz..

jup..
nak baca jampi serapah..

oh.. kipas.. kasi sejuk
oh.. air.. ilang ngantuk
oh.. lantai.. utk meniarap
oh.. hati.. kasi semangat 
semangat.. semangat.. 
di manakah kamu menyorok..
datang lah kepada ku.. 

tak berkesan pon..
jom tdo..
(=_=) zZzZz...

Wednesday, July 7, 2010

pms

don't say anything..

coz aku sedang mengalami sindrom SMS PMS!!!!



apa itu PMS????

Pain Maksudnya Sakit!!!!








# mood nak balik ipoh next week..


Friday, July 2, 2010

doralive oyl

kwn aku ckp mcm bini popeye..




mr. D ckp suara aku mcm doremon..




betol ke??????



kalau mcm tue aku mcm nie la ek...

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.




owh... NOOoooooo........

 I AM AN ALIEN!!!!!!!!

and..

my name is DORALIVE OYL.

huhuhu... sengal!!!  =P






# 7 more days...

Thursday, July 1, 2010

racun..

i like rock terutama rock kapak...
aku suka gila dgn lagu nie..




oleh sbb aku bosan jd aku telah ubah lirik dia kepada bahasa ibunda..

awk cipta kekejaman
darah awk mcm ais
satu pandangan boleh membunuh
sakit sy, kegembiraan awk

sy nak syg awk tp lebih baik sy tak sentuh
sy nak pegang awk tp naluri sy suruh sy berhenti
sy nak cium awk tp sy mahu byk sgt
sy nak rasa awk tp bibir awk racun berbisa
racun awk mengalir ke salur darah sy
racun awk
sy tak mahu rosakkan belenggu ini

mulut awk, sgt panas
web awk sy ambil
kulit awk sgt lembap
tali hitam di basahi peluh

sy dengar awk panggil dan ia umpama jarum dan pin
sy nak sakiti awk hanya untuk awk jerit nama sy
tak nak sentuh awk tp awk di bawah kulit sy
sy nak rasa awk tp bibir awk racun berbisa
racun awk mengalir ke salur darah sy
racun awk
sy tak mahu rosakkan belenggu ini

mengalir jauh ke dalam salur darah
racun membakar jauh ke dalam salur darah

satu pandangan boleh membunuh
sakit sy, kegembiraan awk

sy nak sayang awk tp lebih baik sy tak sentuh
sy nak pegang awk tp naluri sy suruh berhenti
sy nk cium awk tp sy mahu byk sgt
sy nak rasa awk tp bibir awk racun berbisa
racun awk mengalir ke salur darah sy
racun awk
sy tak mahu rosakkan belenggu ini

racun...

sy nak sayang awk tp lebih baik sy tak sentuh
sy nak pegang awk tp naluri sy suruh berhenti
sy nak cium awk tp sy mahu byk sgt
sy nak awk tp bibir awk racun berbisa
racun awk mengalir ke saluuur darah sy
racun awk
sy tak mahu rosakkan belenggu ini

racun





# ujan + lapar + ngantuk = puasa

Wednesday, June 30, 2010

lapar


ini perut saya...
tengah dok menyanyi lagu rock n roll.
sbb perut sy tengah..




tetapi..
sy tak boley makan sbb sy puasa..
klu puasa sunat org mesti ckp..
'bagusnya budak ni..'
tp aku puasa ganti pada 30 jun iaitu lagi sebulan nk puasa Ramadhan, org akan ckp..
'ish..ish..ish..'

lambat lagi ke nak buka puasa????

huh! mcm budak kecik!
eleh..korang dulu kecik2 pon mcm nie jugak ape...





# hampa hati ku bila portugal kalah smlm.. jerman tolong la menang..


portugal vs spain


BOLA...
bukan lah minat aku.. aku memang tak tahu ape2 pasal bola nie. tp oleh kerana mr. D aku minat bola.. aku enjoy betting dgn dia..

skrg nie kat tv tgk berlangsung perlawanan antara...



VS


sbb mr.D aku suka sgt dgn team 'SAKIT'  or nama lainnya SPAIN. jd aku telah mengistiharkan diri aku utk menyokong pasukan PORTUGAL.

aduh... sikit jer lagi portugal nak masukkan gol.. aih.. geram lak aku tgk..

so, jom kita ramai2 sokong PORTUGAL ok.. minta2 la PORTUGAL menang. klu tidak suka mr.D nk sakitkan hati aku..







# tolong la menang...

Sunday, June 27, 2010

nothing is free

dalam dunia nie takde benda yg percuma. sama ada anda percaya atau tidak itu lah kenyataan nya.

DUIT...
bukan semua benda yg kita mahukan boleh di bayar dgn duit.
sebagai contoh.. klu kita kita nk berjaya dlm pelajaran kita kene korbankan masa enjoy kita dgn study.


klu kita nak cinta kita berkekalan..kita kene bayar dgn pengorbanan. contoh.. korbankan ego.
klu kita rampas hak org kita bayar dgn penderitaan.
untuk ke syurga pon kita perlu tunaikan segala perintah Allah swt.
cuba renungkan balik.. ada tak benda yg anda hilang setelah anda dapat sesuatu yg lain.. pasti ada..cuma kita yg tidak menyedarinya.



NOTHING IS FREE IS THIS WORLD





# kenape ila metor4 kalah?????? =(

Tuesday, June 22, 2010

utk cow..



"you brake the promises..
and you must paid for it.."



























kau dah retakkan hatiku sehingga jadi cebisan..
belom sempat ia bercantum kembali kau hancurkan ia sehingga ia menjadi debu..
bila ia dah di bawa angin, ia tak mungkin akan kembali lagi...



kenyataan itu memang pahit..
tp kau harus terima seperti mane aku terima takdir aku...










# pergi cow dari sini!!!!!!! berambus cow dr hidup aku!!!!!!

Monday, June 21, 2010

emergency..

meydey.. meydey..
EMERGENCY!!!! TORT! TORT!














ARGH!!! TIDAK!!!!!

nape ko mesti muncul kembali dlm hidup aku..
walaupon dah 3 thn benda nie berlaku tp kenapa aku masih di selubungi dgn masalah ini..
Ya Allah.. menda yg aku paling takot telah berlaku..
dia telah kembali..
dia telah berjaya menjejaki aku di facebook!!!!!
dia ade blog pasal aku pon..
dlm facebook dia semua berkaitan dgn aku..
ape yg dia nk dr aku lagi???


AKU TAKOT...




# why this happen to me???

Tuesday, June 8, 2010

kawen

lama sudah dah tak berblog. mcm2 jugak dah berlaku. alhamdulillah.. aku pass exam kali ni. takot gak masa nk tgk result aritu. mane la tahu kot2 ade yg kantoi. sbb aku tak brapa boleh buat sgt exam aritu.

sabtu nie maksu aku nak kawen. harap2 takde halangan la.. riso pulak aku tgk maksu aku tue. terkejar sana terkejar sini. yg pihak sana harap2 jgn la buat hal.

tahun nie ramai gila member2 satu skola dulu yg dah kawen. cuma aku jer tak kawen2 lagi. agak2nya memang diaorg nie semua berpakat nak kawen umo 24 kot. huhu... takpe2 aku kawen lambat lagi. nanti klu aku kawen sama ngan korang. korang dah takde kenduri kawen dah nak g pulak.. hehehe..

apa? bila aku nak kawen?

lambat lagi kot. masa dulu2 aku taget nak kawen umo 27. pastu aku tgk member2 aku semua pakat nak kawen aku rasa mcm nak kawen masa umo 25. tp skrg aku rasa aku kawen umo aku 27 kot. itu pon klu ade jodoh la... huhuhu..

mr. D ckp andai kata dia tak mampu dia nak lepaskan aku.. sedih la... jgn la ckp mcm tue. klu dah rasa tak mampu nape bercinta dr mula? tp dia ckp cinta itu buta. dah tue bila cinta nak ada mata? asyik dok buta jer... mungkin pepatah 'cinta itu buta' perlu di tukar kepada 'cinta tak bermata' la..


# sy nak balik kmpg tp sy ade presentation ari khamis nie.. mencinyaaaa....

Sunday, May 23, 2010

tv syok!

Woooohooooo...
shahir menang AF.
tp aku tak minat sgt AF kali nie..
bukan kali nie jer sblom2 nie pon sama.
aku lagi minat mentor musim nie...
best siot..
saingan sengit..
tak sabar nk tunggu mlm esok. =)

crita bleach pon best..
lambatnya nak tunggu sabtu minggu depan..

tv! tv! tv!
yaaaa.. tue jer yg aku tahu..

adnan sempit the siri tak syok mcm filem dia la..
kecewa aku.. =(

asal crita chuck dah abih?
chuck dah pandai kung fu.. huhuu.. =)
mane aku nak beli cd chuck nie????
cari kat kedai tak jumpa pon..



# tak sabar nk balik ipoh.. rindu bangat sama hani n ida..

Friday, May 21, 2010

musuh2 ku..

CICAK!!!!!!
oh! I hate cicak!!!
asal ek benda yg kita benci, benda tue la slaloo dok ade depan mata.
bongoks betol!!

cicak yg paling geli aku penah tgk, cicak kelabu yg ada pocodot..
eeeiiii.. geli..
bdn cicak yg lembek dan sejuk tue..
eeeuuuuu.. lagi aku rasa geli..
ambil masa seminggu utk lupakan pengalaman itu..

OOOOO...CICAK!!! ko buat aku terkejut yer..
ko ingat aku takot!!!!!!
PREEESSTTTT...
HAHAHAHA..MAMPOS KO!!!!
mkn perfume ajaib aku --->ridsect




lipas pon aku tak suka..
siot punya lipas...
dia tak takot dgn aku rupanya..
siap kejar aku lagi ade la.. CILAKAK!!!

HEY LIPAS..
bdn ko lg kecik dr aku la..
ko pikir aku takot???!!!! (tak takot.. geliii jeee.. eeeiiii...)
boley tak ko jgn terbang kat leher aku!!! (mcm la lipas tue baca blog nie..)

OOOO..ko tak takot dgn aku yer..


PAPPP!!!! mampos ko!!!
rasakan tongkat ajaib aku nie...





WAHAHAHAHA....
baru puas hati aku...
opsss!!! aku dah jd pembunuh yg kejam...
# sakitnya hati nie...

Tuesday, May 18, 2010

lukisan x siap

apa yg aku ngah buat skrg?????
aku ngah dok buat menda alah kat bwh nie...
.
.
.
.
.


kalau anda fikir hobi sy suka melukis.. anda silap.. sbbnya sy memang tak mempunyai hobi. lukisan nie pon sy dah malas nak siapkan.. apa kata anda jer tolong siapkan utk sy.. boley????
sbnarnya aku ngah risau dgn result aku dan seriusly kali nie result midterm aku sgt teruk dan aku tak boleh nak fikir sama ada aku boleh pass ke tak exam aku.. harap2 pass jer la.. doakan aku yer...
# lambatnya cuti nak abih.. aku bosan la dok kat umah..

Monday, May 17, 2010

sopak garam

aku alergik!!!!!! waaaa.....

tp tue ari jumaat yg lalu or maybe khamis lalu kot.. aku dah lupa la..huhu.. =D

ok la.. i know.. i know.. nie crita basi..

let me xplain ok.. i like cicak jatuh dlm tepung which is mr. D said i have 'crisis identity'. (owh! si busuk itu memang suka je nak sakitkan hati..).

my mom said ia adalah sopak garam. don't ask me what is that ok..coz i don't know. ubat dia ialah bedak sejuk yg di campur dgn garam. oleh sbb satu bdn aku bengkak n merah2 termasuk la muka aku kene skali.. (ala..dah tak comey dah aku..) aku pon lumur la bedak sejuk seluruh bdn n muka.. rupa aku..owh! dah mcm pocong ok.. (sejak bila pocong pakai bedak sejuk????)

nie gambar yg aku amek. nampak dlm gambar mcm tak teruk. tp trust me la.. ia sgt teruk dan i bet korang tak nak kene penyakit nie. dah rasa miang n gatal2. tergaruk2 mcm beruk.. (again mr. D kata aku memang sah ade krisis identity..)



nampak mcm ruam tp bkn ruam ok..




nampak mcm tak teruk. but trust me..ia sgt teruk



gatalnya~
apa???!!!! nak tgk gambar muka i.. NO..NO..NO.. JGN HARAP.. malu siot.. tp skrg i dah sihat. dah cute kembali..
huhuhu.. (^_^)
# tak sedapnya buah peria.. tak tahu nape aku mkn..


Thursday, May 13, 2010

D 2 Persimpangan


ini ialah hasil kretif aku yg pertama.

dlm entry yg lepas tue 'LOVE TREE I' ialah hasil kerja yg ke-2.

time tue aku sgt malas nak mewarna..

yg mula2 nie aku rajin skit la..

hahaha..


adakah anda mahu tengok karya sy???


mari.. mari..


sila.. sila..

.

.

.

.

.

.

.


oh! ya.. sblom tue sy nak bg peringatan kat anda.

jgn berharap sgt..

sbb ia tak lah secantik mane pon..


adakah anda masih nk tgk?


apa?


nak?


ok..


mari..mari..

.

.

.

.

.

.
taaa..daaa...

nie nama dia 'D 2 PERSIMPANGAN'

walaupon lukisan nie mcm lukisan bdk2 tp dlm gambar nie ade maksud yg tersendiri tau..

I bkn saja2 jer lukis..

gambar jln nie diibaratkan mcm perjalanan hidup kita la.. penuh berliku. dalam kita menyusuri perjalanan kita..mcm2 kita akan jumpa. ada yg indah dan ada yg buruk.

perjalanan kita tak selalunya lurus. ada ketika kita akan berhenti di persimpangan. di sini kita mula nak buat pilihan nk pilih jalan yg mane. jika kita salah pilih jalan buruk padahnya..

walau apa pon jalan yg kita pilih hidup mesti di teruskan. jika kita patah balik pon perjalanan hidup kita tak mungkin sama. tp pengalaman yg kita harungi mampu mengajar kita utk pilah jalan yg betol..

sekian...

#bila aku nak kaya nie?

L.o.V.e Tree I

C.I.N.T.A or L.O.V.E di ibaratkan seperti sepohon pokok.
1st stage
dalam hati kita ade sedikit cinta. ia boleh diumpamakan seperti biji benih.
2nd stage
bila ia di baja, di siram dan di beri cahaya matahari yg cukup, ia akan terus membesar. begitu juga dgn cinta. bila cinta mendapat kasih sayang, kejujuran dan kesetian. ia akan terus berkembang mekar.
3rd stage
pokok akan terus membesar dan dgn bantuan akar ia sukar digoyah. cinta juga begitu. ia akan turut mekar sehinggakan ia sukar dimusnahkan. walau bagaimana badai yg mendatang ia tetap akan teguh berdiri.
4th stage
daun yg berguguran..bukan bermaksud cinta sudah hilang.
pokok tak akan cantik jika hanya ada daun tua, layu dan buruk. cinta akan hambar, dingin kalau asyik dpt love yg old fashion je... kasih sayang pon kene upgrade tau.. jgn main2..
5th stage
tapi kalau cinta......
TO BE CONTINUE..
# rindu la kat adik2 aku..

Monday, May 10, 2010

owh!!!

lama sudah tak berblog nie..
the latest story..

'adik aku dah jumpa dgn daling di mana aku tak penah jumpa dgn daling lagi.. owh!!!'

well.. the comment is just OK jer..
i know he tak cukup sempurna lagi..
but i can wait u know..
someday he will be perfect in their eyes..

Monday, April 26, 2010

mereka, dia dan aku

meraka..
siapa mereka utk judge dia?
tp memang betol pon first expression tue penting..
ada apa pd gambar?
kolot benar pemikiran mereka...

dia..
dia pon satu..
sampai bila nk hidup mcm tue pon tak tahu.
takde masa depan langsung!!!

aku..
mangsa keadaan mungkin..
semua hati nk kene jaga..
bagaimana pulak dgn hati aku?
mula rasa penat dan bosan..






# study lagi baik.. tp tension sbb hati runsing.. bodo sial semua nie!

Tuesday, April 13, 2010

kemarahan yg x brapa nk terluah!

hadoi la...
makin nak dekat exam nie makin byk pulak ketensionan yg dtg.
tension bkn sbb exam tapi sbb org sekeliling..
kenapa dia mesti dtg????
mengganggu hidup org lain terutama aku..

I am just ur fren ok!!!
I'm not ur sibling or someone in ur family..
so plezzzzzzz dont threat me like 'that'!!!!

jgn harap org akan faham perasaan dan 'perangai' ko..
kalau diri ko sendiri tak pernah nak faham org lain!!!!!!!

oh! tension nya..
baik aku tdo sekejap..



# Ya Allah.. jauhkan aku dari memiliki penyakit hati..

Friday, April 2, 2010

jentik hati

"awk dah mula jentik hati sy.."

"sy dah takde apa lagi nak kasi..."

"tp awk masih ada jiwa, perasaan dan kasih sayang yg awk boleh bagi pd org yg awk sayang.."


ya allah..
terharunya aku..
rasa nk menitis air mata..





# sy sayang semua org yg menyayangi sy.. terima kasih for loving me.. =)

Tuesday, March 30, 2010

gedik!

alaahaaiiii...comeynya dia bila dia senyum..
gigi dia comey...
cair aku sekejap...

eeeeiiii.. gedik!!!!

biar la... bosan la jd pompuan baik jer.. nk jugak rasa jd pompuan gedik.. hahahaha.. =p

agak2 esok dapat tgk muka dia lagi tak???? huhuhu.. =)




# rasa mcm nak mkn coklat kadberi hazelnut la..

Sunday, March 28, 2010

saje..

runsing kejap..

terengganu or sabah?
tawau or kuala terengganu?

nak dua2 boley????
hehe..
gatai sekejap..




# esok nak main bowling.. yea!

Thursday, March 25, 2010

kalaulah..

"mama.. org nak kawen..."


kalaulah daling kaya..
kalaulah aku kaya..
kalaulah daling dah dpt keje..
kalaulah aku dah keje..
kalaulah itu..
kalaulah ini..
kalaulah begitu..
kalaulah begini..


agak2 apa yg dah jd pada aku dan dia skrg?




# nak hfon nokia 7230..

Sunday, March 21, 2010

saje ter pk..

"nape mesti rampas hak org lain?" - status seorg kawan di fb.

org selalu tanya pada org lain nape meraka rampas hak dia..

tapi.....

kenapa tak penah ade org tanya kenapa hak dia di rampas???

sblom kita tuduh org lain, alangkah baiknya kalau kita tgk balik di mana silap kita. kemudian baru lah tanya kenapa. kadang2 mcm tak masuk akal. dtg serang2 mcm org takde pedoman. padahal yg satu pihak nie tak tahu apa benda pon.. lain la yg pihak tue memang gatal n ada niat nak merampas.

haih.. cinta berbucu-bucu nie memang payah. kalau la semuanya dpt di bawa berbincang kan aman dunia..



# ngantuk + lapar = syoknya dpt tdo time ujan2 nie..

hari keinsafan

di saat aku menyambut hari lahir ada insan lain yg kehilangan nyawanya. aku bersyukur kepada Allah kerana aku masih lagi hidup. masih lagi mampu utk menulis blog nie.

hari ini bukan lah hari kegembiraan bagi aku. hari ini adalah hari yg sedih dan penuh keinsafan. adik kepada seorg kwn aku telah pulang kerahmatullah pada mlm td. walaupon aku tak penah jumpa adik dia, tp kesedihan dia turut aku rasai.

kadang2 aku selalu fikir nape Allah bagi dugaan mcm nie.. tp bila kita lihat dugaan org lain lg teruk kita akan rasa tak besar mane pon dugaan kita tue.

tabahnya dia..

aku mungkin tak akan setabah dia.. kerana aku tak sanggup untuk kehilangan org2 yg aku sayangi..

"Ya Allah.. KAU panjangkan lah umur mereka.. lindungi lah mereka ya Allah.. jauhilah mereka dari segala malapetaka.. Amin.."Italic

Al-Fatihah buat allahyarham adik ina..



# klu Allah nak cabut nyawa, DIA tak perlu nk tunggu kita tua..

Saturday, March 20, 2010

bo + san

bosan deh arini. dah la sakit perut.
aku rindu nk balik umah..
nyesal tak balik smlm..
:(


# mcm mane guruh boleh terjadi ek?

Friday, March 19, 2010

cumelnya..

SUATU PETANG DI MG..

wah.. cumelnyeee...
pink lagi tue..
2.5 megapixel..
memory 2G..
ada radio..

brapa nie???

rm495 ngah promosi..


*****

MESIN ATM..


> masukkan no pin

> ******

> pertanyaan baki

> akaun simpanan

> rm74











........ ;(
kecewa...


*****

DI RUMAH..


daling..
td org g bla... bla...
org tgk bla.. bla.. blaa..
pink..
cumel....
tp x tahu nokia apa sbb bla.. bla.. bla..
yg tue the latest.. bla.. bla..
belikan boley??? =D



# ade sesape nk kasi ia sbg hadiah tak???

owh no!!!!

Ya Allah.. panasnya kat luar tue...
ini baru panas kat dunia.
kat 'sana' nanti mcm mane la keadaan aku nanti..??

sem 3 punya hutang sudah settle..
sem 1 masih tertunggak..
aiyak!!! rm4k!!! mana mau cari itu wang????

berbekalkan wang rm14.65 mampukah aku utk survive sampai ujung bulan nie?
owh tidak!!!!!
apa yg harus aku lakukan???

# masih dlm masalah kewangan..

Thursday, March 18, 2010

tak terungkap

hati ini sedih bangat..
runsing dgn masalah lagi..
tp dia..
hmm..
....
????

Tuesday, March 16, 2010

duit! duit! di mana kau duit!

hati, minda, mulut, semua turut menyanyikan lagu..

"duit! duit! di mana kau duit?
la..la..la..lal..la..."

Ya Allah.. bantu la hamba mu ini..murahkan rezeki ku Ya Allah.. nak nangis rasa bila duit takde. rm4k mane aku nak korek nk bayar fees.. nak pinjam bank MAPA. diaorg pon ngah takde duit lagi. runsing kepala otak nie. esok nak test tp takde mood nk study sbb di bebani dgn masalah kewangan. sesak dada nie di buatnya. sblom final nak kene bayar.. mane nak korek duit???? apa diaorg ingat mak pak aku kilang cop duit ke??!!

harapan aku hanya pada sorang. harap2 dia dapat la membantu. esok baru tahu jawapan. klu dia tak dapat tolong aku. aku tak tahu nk minta tolong sape lagi dah. pening kepala nie di buatnya..

duit poket kering. elaun yg MARA kasi abih licin. tak tahu la g mane semua duit tue. boros sgt ke aku nie? dulu sblom dpt MARA tak mcm nie pon.. duit sentiasa jer cukup. tp skrg...... tenat rasanya...

p/s: kene cari side income nie.. tp nk buat apa yer?

Saturday, March 6, 2010

kesetiaan di uji

ala...sedih rasa hati bila daling kasi tahu yg dia nk jd dreba kpd seorg awek kaya di KL. katanya nk g cari sesuap nasi. memang dia nk g cari rezeki. tp hati ku ini rasa berat nk lepaskan dia g. tp klu dia tak g mane nk ade duit.. mcm mane klu awek tue jatuh hati kat daling? klu daling jatuh hati kat awek tue mcm mane pulak? ala.. sedihnya aku.. =(

aku tak nak daling pergi... waaaaaa... ;((

*****

aku chatting dgn sorang mamat sabah nie. nakal dia sama mcm daling. cuma dia berpelajaran jer la. dah brapa mlm dah aku asyik chatting dgn dia. aku mcm mula ada perasaan suka kat dia. adakah aku curang? owh tidak!!!! di sini kesetian aku teruji.

*****

tpkan.. pas daling ckp dia nak g KL hati nie rasa sayu sgt.. so, kiranya aku masih sayangkan daling. cuma hati aku jer di uji. lagi pon blom tentu yg sabahan nie leh terima aku mcm mane daling terima aku. bukan senang aku nk buka pekung di dada. dan bukan semua boleh terima kenyataan.

aku rindukan daling walaupon skrg nie aku ngah chat ngan dak sabah.. aiyak!!! memang aku buat keje gila..

Wednesday, March 3, 2010

kuasa baju

rupa2nya baju memainkan peranan yg sgt penting. baju polis jer org takot nk buat salah. pakai segak mcm org kaya org dah kata dia dato. pakai lab kot org dah respek kita mcm dokter. aritu tetiba jer uncle mane tah tunduk hormat kat aku 'dokter...' sambil senyum.. tetiba aku pulak terasa malu.. pelik dowh bila org respek kita.

masa prektikal mcm2 org yg aku jumpa. sorang nyonya nie yg paling aku tak boleh lupa. 'terima kasih. thank you.' sambil angkat tgn mcm kaum india sembahyang tue. padahal kitaorg just amek x-ray jer pon. hebat juga ek keje bahagian medical nie.

*****

masa kat KKG ada mat bangla nie. suka sgt nak nyibuk kat bilik x-ray. time org nk amek x-ray time tue la dia nak g mengelap lantai. dlm setengah hari dua tiga kali dia masuk bilik tue mop lantai. aku rasa dia memang suka la tgk org buat keje. mana taknya keje juru x-ray adalah antara top 5 kerja yg paling senang dlm dunia. posisi patient. letak expose. shoot. dah siap. kan senang tue.

Monday, March 1, 2010

ckit2 dia ada

aku dah ckp kat dia yg aku nak undur diri. tp dia tak pujuk pon. dia diam jer. aku tak call atau sms dia lg. tp hati, minda, tgn rasa mcm nak call jer. Ya Allah berikan la aku kekuatan. klu aku terus mcm nie boleh ke aku hadapi????

*****

esok main futsal. aiyak! sakit kaki den nie pon tak baik2 lagi. at least, klu masa aku padat takde la aku pk pasal dia sgt kan..kan..kan.. waaaaa... =(( kenapa la aku mesti jatuh cinta in the first place?

*****

dulu aku pk betol ke aku masuk sini. tp skrg aku rasa seronok pulak belajar kat sani. dulu aku pk betol ke nanti aku akan keje nie. tp skrg aku rasa mcm memang aku nk keje nie. sesuatu perkejaan yg kita lakukan dgn ikhlas bila kita enjoy melakukannya. semangat nk g prektikal esok. =)

tetiba rindu kat daling. =(

Wednesday, February 24, 2010

bila hati

bila hati dah terkilan..
bila hati dah mula merajuk..
bila hati rasa nk menjauhkan diri..
bila hati jadi sayu setelah mendengar suaranya..

Shit!!!! nape aku menangis!!!!


"Jika kau dapat memahami hati seorang perindu
Baru kau tahu derita hatiku
Jika suatu hari nanti giliran kau merindu
Baru kau ingat derita diriku
Segala yang berlaku bukan kemahuanku
Apa gunanya bahgia
Jikalau bahagia bersamamu hanyalah untuk sementara waktu
Aku pilih derita merinduimu"

Wednesday, February 10, 2010

merapu sebentar di it lab

sementara menanti time masuk praktikel. di sini lah aku meluang masa..(IT lab). melihat patient yg sakit teruk adalah sesuatu yg aku tak sanggup. kesian dowh.. derita aku tgk diaorg. agaknya sbb tue la aku tak sanggup nak jd nurse. tp bidang nie still memaksa aku utk melihat penderitaan mereka. =(

DUIT...
kat mane aku perlu cari duit nak bayar fees nie..
kalaulah bulu boleh di jual.. (bulu yg panjang, tebal dan kerinting bernilai rm10,000)
atau..
perlukah aku mencari sugardad?(owh mungkin tidak..)
atau..
buat perniagaan internet mungkin.. (dah try.. tp tak berjaya pon lagi.. =( )
tolong bukak nie.. http://jutawanklik.com/?a_aid=dil_emma

ada cara apa lagi yer yg boleh di cuba?

aiyak!!! sudah pukul 1. kol 2 mau start keje. mari kita tawaf satu hospital utk ari ke-3. =)

Monday, February 8, 2010

penat~

waduh! sudah lama tidak ku masuk ini blog.. tah ape crita kwn baik aku skrg nie.. start campus jer.. mula bz.. dgn asgmntnya.. dgn broadbandnya yg mcm hampeh, dgn laptop aku yg uzur, dgn bz merewangnya, dgn membuang masanya dan ect.

arini aku dah start prektikal. ya ampun.. penat siot. padahal br shif ptg 3 jam jer. klu pagi lagi dah la 5 jam. tak ke penat. mata dah ngantuk... sy mau tido. bye2..

Thursday, January 14, 2010

bosan + malas = !@#$%

aku sgt la bosan..
dan aku sgt la bosan nak study..
bila penyakit malas mula menyerang..
bila note2 makin bertimbun utk di baca..
aku masih dok mengadap computer..

rupa-rupanya...
aku masih belom berubah..
azam tahun baru hanyalah rekaan semata-mata!!!!

Tuesday, January 12, 2010

tekan.. tekan.. tekan..

bosannya....
esok ada test.. =(
dah 3 chapter dia ajar..
tp satu ape pon aku tak faham.. =(

aku rindu kat daling la..
rasa mcm nak g t'ganu jer..
kan best klu dia ada dekat dgn aku..

Tuesday, January 5, 2010

aiyak!!!!

owh.. I miss my sleep..
asal clas aku tiap2 thn asyik start awal?

oh.. I miss my watch..
mcm mane la aku leh tinggal jam aku kat umah..


....... ...... ........
..... ...

one of my friend ask me?

do u know what the same thing about IDI and this subject?

what???

everytime the lecturer come in the clas everybody will sleep..

hahaha.. that's true..
ngantuk siot dia ajar..
tak paham dowh apa aku blajar arini..
the good thing is dia suruh hafal litar and label.. (tue jer pon yg aku paham..)



Saturday, January 2, 2010

merapu di ari ke-2 thn baru

happy new year 2010 everyone!!!

agak2 masih blom terlambat kot aku nak wish..
azam thn baru???
malas aku nak crita..

td aku chat dgn member aku kat M*U.
ade gosip HANGAT!!!!
walaupon aku tak rapat dan kenal sgt dgn budak tue.
tp aku betol2 terkejut bila dpt tahu pasal berita nie.
dia nampak baik jer..
tp sape sangka dia mcm tue..
aku sendiri pon tak sangka.

alhamdulillah la aku dah tak study sana lagi..
walaupon kadang2 aku miss gila dok sana.
I tell u the truth..
aku takde kwn rapat kat sana.
feeza jer rapat ngan aku..
yg lain semua gitu2 jer.
tp aku tak sedih pon aku tak ramai kawan kat sana.
aku sanggup takde kawan dr ada kawan yg sanggup tikam kita dr belakang.

owh..
klu nak blajar situ memang perlukan ilmu dan iman yg kuat..
hanya org yg kuat jer akan dapat segulung ijazah tanpa menjadi rosak.

aku dah tgk..
semua kwn2 yg aku kenal dah berubah.
tp aku tak nak ckp pape..
itu hidup mereka.

aku sendiri tak sempurna.
org yg nampak baik belum tentu baik.
org yg mengata tp mereka pon sama..
jd siapa kita nak judge org???

syukur sgt aku selamat.
tak selamat mane pon sebenarnya.. kalau lah korang tahu.. =(
sesiapa yg dpt masuk M*U or mane2 uni yg lebih kurang mcm M*U, gut luck!
bukan senang nak survive dok sane.