Saturday, August 21, 2010

berusaha

selamat menjalani ibadah puasa buat semua.. sori lambat wish. bz la skrg nie. dgn assignment nya yg berlunggok, prektikalnya lagi. argh! bikin kepala penin.

oleh kerana rasa tercabar, aku perlu buat lonjakkan paradigma. pada mereka2 yg memandang rendah terhadap aku, korang tgk la hasilnya nanti. aku bkn la bodo spt yg korang fikirkan. aku cuma malas jer..

aku teringat seorg radiographer nie ckp.
"korang dah sampai ke tahap nie.. klu korang rasa korang tak suka bidang nie nape dr mula korang tak berhenti. pilihan ibu bapa bukan alasan. klu dah tak suka failkan jer paper exam walaupon korang sememangnya boleh jawab soklan tue. kita kene pilih bidang yg kita suka. supaya kita akan rasa hepi bile kita berkeja."

bila di fikir2kan balik betol jugak ape yg dia ckp. aku sepatutnya failkan jer paper dulu. tp aku dah terlanjur dlm bidang nie. so, mcm mane pon aku kene teruskan jugak. bidang nie takde la teruk mane. sikit demi sedikit aku mula suka bidang nie walaupon sbnarnya aku tak suka belajar dan kadang2 bidang nie sgt mentensionkan.


# usaha itu tangga kejayaan!

No comments:

Post a Comment