Tuesday, August 31, 2010

merdeka!!!!

tanggal 31..
bulan 8..
lima puluh tujuh..
lal la... lal la..
lal la.. lal la..
lala... la..la..la..

alamak! nak ujan lak kat luar tue..
ujan nie dengki la..
tau la suara ai sedap..

sebut jer pasal merdeka nie.. korang tahu ke apa makna merdeka tue???
kalau zaman tahun 57 dulu yerla merdeka bermaksud negara kita bebas dr penjajah.
tp skrg negara kita dah bebas dr penjajahan.
ramai yg dah tak kisah pasal merdeka nie..
tp bagi aku merdeka bukan sekadar negara kita bebas dr penjajah jer..
ia merupakan persoalan...
sudahkah aku merdeka?????

ya.. aku dah merdeka.
dah 4 tahun aku merdeka setelah teruk zahir dan batin aku dijajah..
alhamdulillah..selamat sudah semuanya..

tp klu dr segi belajar..
aku belum merdeka lagi..
masih ada setahaun lagi untuk aku capai ke merdekaan.
lambat lagi tue...

korang lak bagaimane? dah merdeka ke korang?

anyway...

SELAMAT HARI MERDEKA!!!!!!!





#sy sgt malas nk study.. fb dulu la.. =p

No comments:

Post a Comment