Wednesday, October 14, 2009

1 is done..3 more to go..

arini first day prektikal di wad kecemasan. well, aku still satu group dgn dia. tp kita org tak la dingin. me being profesional. dan dia pon mcm tue jugak. good.. cuma perangai dia yg gedik tue jer memang tak boleh nak di ubah. seronok juga la prektikal arini. tak mcm kat hospital batu gajah aritu. menyakitkan hati betol. utk pengetahuan korang sebanyak 500 kes setiap hari yg masuk ke wad kecemasan. byk kan... aku pon terkejut masa mula2 dengar. arini ada 2 kes xcdent motor. ngeri jugak aku tgk. sampai skrg dapat merasa kesakitan yg petient tue rasa. org yg pertama tue xcdent dia langgar kete pastu motor lak langgar dia. tulang betis dia patah. mungkin kene lenggek dek motor. bdn dia abih luka. nasib baik muka dia x cedera. org ke2 xcdent tue pulak, tak tahu mcm mane dia xcdent sbb dia ckp dia lupa. tp muka dia cedera teruk. gigi dia patah. kelopak mata di luka sampai kene jahit. ngilu aku tgk masa dia kene jahit. org tue jahit mcm jahit baju!!! tp bdn dia ok cuma muka dia jer la. ade kes lain pulak sorang ahso nie dia tak tahu la sakit ape. dia muntah berbuih2. nak muntah aku! tak tahan tgk terus aku blah. aku rasa aku memang tak boleh jd dokter la. bagus jugak pihak 'u' buat mcm tue. bg kitaorg biasa dgn situasi kecemasan kan.. pasni ade 3 ari lagi nak kene g prektikal. nanti aku update ape kes yg aku tgk. see ya...

No comments:

Post a Comment