Wednesday, March 3, 2010

kuasa baju

rupa2nya baju memainkan peranan yg sgt penting. baju polis jer org takot nk buat salah. pakai segak mcm org kaya org dah kata dia dato. pakai lab kot org dah respek kita mcm dokter. aritu tetiba jer uncle mane tah tunduk hormat kat aku 'dokter...' sambil senyum.. tetiba aku pulak terasa malu.. pelik dowh bila org respek kita.

masa prektikal mcm2 org yg aku jumpa. sorang nyonya nie yg paling aku tak boleh lupa. 'terima kasih. thank you.' sambil angkat tgn mcm kaum india sembahyang tue. padahal kitaorg just amek x-ray jer pon. hebat juga ek keje bahagian medical nie.

*****

masa kat KKG ada mat bangla nie. suka sgt nak nyibuk kat bilik x-ray. time org nk amek x-ray time tue la dia nak g mengelap lantai. dlm setengah hari dua tiga kali dia masuk bilik tue mop lantai. aku rasa dia memang suka la tgk org buat keje. mana taknya keje juru x-ray adalah antara top 5 kerja yg paling senang dlm dunia. posisi patient. letak expose. shoot. dah siap. kan senang tue.

No comments:

Post a Comment