Friday, May 20, 2011

membebel

"membebel..membebel.. awat suka membebel? oo..."


MEMBEBEL. satu perkataan yg boleh dibuat lagu la.
bila dengar mama membebel kat abah, tetiba aku terfikir..
kenapa ek manusia suka membebel?
kemudian aku fikir lagi.. nape ek aku suka bebel kat mr.D?

aku tak fikir dia penyakit keturunan.
aku tak suka dengar org membebel dan..
aku sendiri tak suka nak membebel kat org. penat tau tak..
(ok.aku bohong. aku suka membebel. tp kat mr. D je. huhuhu..)

setelah difikir dan dok munasabah diri.
aku rasa mereka yg suka membebel nie adalah mereka yg sgt care pada seseorg tue.
dan mangsa bebel tue adalah org yg sgt degil.
nasihat elok2 tak mkn saman sgt. amek kau.. panjang berjela nasihat. huhuhu..

lagi satu aku rasa membebel nie dapat menghilangkan stress la.
bila kita ckp byk, kita akan luah byk benda yg terbuku kat hati.
segala perasaan risau semua dpt di keluarkan.

kesimpulan dia..
pompuan lebih suka membebel berbanding laki.
sbb pompuan lebih risokan org yg dia syg berbanding laki.
laki dia tak riso sgt. dia rilex jer. semua bennda dia rilex. tak faham aku dgn laki nie.

klu si demok baca nie mesti dia ckp aku nie mcm mak nenek.
helo dear..
mak ngan nenek memang suka bebel sbb kamu tue degil! ada faham...

No comments:

Post a Comment